Monday, September 8, 2008

Kuliah Subuh MB

Pagi sabtu lepas, YAB MB Perak, Dato' Seri Ir. Nizar telah mengadakan satu tazkirah subuh di Masjid Raja Dr. Nazrin Syah, Kampung Rapat Jaya Tambahan. Bagi sesiapa yang tak biasa dengan tempat ni, pasti ragu-ragu untuk mengikuti papan tanda dari jalan utama. Kerana sebelum sampai ke masjud berkenaan, mereka perlu melalui jalan ditengah-tengah perkuburan cina sepanjang lebih kurang 2 kilometer. Jalan dah lah kecik, kalau sensorang, mahu pecut 180km dibuatnyer yob.

walaubagaimanapun kuliah pada subuh itu telah dihadiri oleh lebih kurang 200 orang jemaah sekitar kampung Rapat Jaya Tambahan. Yang pastinya ahli-ahli Pas Taman Song Choon tidak ketinggalan diketuai oleh ketua cawangan, Imam Zulkifli Tafsiron. Kehadiran sebegitu ramai warga Taman Song Choon menggambarkan betapa kuatnya kubu Pas di taman ini walaupun penduduk melayu adalah majoriti.

Mungkin MB boleh luangkan masa, jenguk-jenguklah kami di taman song choon. InsyaAllah, chief chef kami, Pak Di akan menyediakan kopi paling kaw untuk YAB.

No comments: